Card de garantie
GARANȚIE
Clienții sunt conștienți de faptul că Coffee-club Kft. oferă o garanție strictă pentru livrări și respectă prevederile legale privind defectele de manoperă. În cazul în care produsele de consum sunt defectuoase și nu îndeplinesc condițiile contractuale sau legale în termenul stabilit, acestea trebuie folosite în mod corespunzător scopului lor. Condițiile de adecvare la scopul propus sunt specificate la art. 6, secțiunea 123 din Codul Civil. Cumpărătorul/consumatorul trebuie să dovedească existența unui defect al produsului, conform punctului 7.5 din Regulament.
Părțile prevăd că, în cazul apariției unui defect sesizat de consumator în termen de 6 luni de la primirea produsului, se presupune că defectul exista deja la momentul respectiv (denumit în continuare "Presumția de defect inițial”), iar cauza sau natura defectului trebuie stabilite. Coffee-club Kft. este responsabil pentru defectele de manoperă, iar în termen de șase luni de la notificarea consumatorului privind defectul, Coffee-club Kft. poate solicita opinia unui expert terț pentru a clarifica cauza defectului. Părțile convin că Coffee-club Kft. are dreptul de a numi unilateral un expert. Părțile convin, de asemenea, că Coffee-club Kft. poate îndeplini sarcina probei obținând o opinie specializată de la producătorul bunurilor (“Producătorul”), cu excepția cazurilor în care consumatorul renunță în mod clar la acest drept.
GARANȚII DE LIVRARE
În sensul acestor Termeni și Condiții Generale (denumite în continuare “GTC”), producătorul și distribuitorul produsului este Coffee-club Kft. Ltd., înregistrat ca producător. În cazul în care consumatorul nu acceptă opinia expertului sau a producătorului, Coffee-club Kft. este obligat să recomande un nou expert. Cumpărătorii care nu se califică drept consumatori sunt obligați să dovedească existența unui defect înainte de a primi produsul. Consumatorul este obligat să informeze Coffee-club Kft. despre acest fapt imediat, dar nu mai târziu de 2 luni de la constatarea defectului. Defectele raportate de consumator în termen de 2 luni de la constatarea lor se consideră raportate la timp. Cumpărătorul este răspunzător pentru daunele rezultate din întârziere.
Consumatorul poate depune pretenții de garanție la Coffee-club Kft. pentru o perioadă de 1 an de la primirea produsului. Cumpărătorii care nu se califică drept consumatori pot depune cereri de garanție pentru o perioadă de un an de la primirea produsului. Părțile declară că, în cazul în care produsul a fost utilizat de către cumpărător înainte de achiziție ("Produs utilizat"), Coffee-club Kft. vinde un produs utilizat sub marca "Clasa a doua". Cumpărătorul ia la cunoștință că Coffee-club Kft. vinde produse, inclusiv produse folosite, sub marcajul “Clasa a doua”, care pot avea daune ce nu afectează utilizarea corespunzătoare.
Cumpărătorul are dreptul de a solicita repararea sau înlocuirea produsului pe baza dreptului la garanție. Coffee-club Ltd. are dreptul de a remedia defectele într-un alt mod decât cel specificat de cumpărător, dacă nu este posibilă îndeplinirea cererii de garanție specificată sau dacă implică costuri suplimentare nejustificate pentru Coffee-club Kft. Se vor lua în considerare valoarea bunurilor în stare perfectă, gravitatea încălcării contractului și prejudiciul suferit de cumpărător. În cazul în care consumatorul dorește să solicite înlocuirea produsului în termen de trei zile de la primirea acestuia din cauza unui defect ce împiedică utilizarea corectă, Coffee-club Kft. nu poate decide să repare produsul dacă implică costuri suplimentare nerezonabile. Repararea sau înlocuirea trebuie efectuată într-un termen rezonabil, ținând cont de caracteristicile produsului și de utilizarea intenționată de către cumpărător. Coffee-club Ltd. se va strădui să repare sau să înlocuiască produsul în termen de cincisprezece zile, dar cumpărătorul trebuie să fie conștient de faptul că repararea sau înlocuirea poate dura mai mult.
Restricția dreptului de retragere se aplică și persoanelor fizice în următoarele cazuri, pe baza articolului 16 din Directiva 2011/83/UE privind restricționarea dreptului de retragere în cazul conținutului digital:
În cazul conținutului digital: Dacă un consumator achiziționează un conținut digital care nu este livrat pe un suport fizic (de exemplu, CD sau DVD), dreptul de retragere expiră în momentul în care consumatorul începe să descarce sau să utilizeze conținutul, cu condiția ca acesta să fi fost de acord în prealabil cu începerea prestării serviciului și să fi recunoscut că, prin acest acord, își pierde dreptul de retragere.
În cazul unui software sigilat: Dacă software-ul este livrat pe un suport fizic (de exemplu, pe DVD), iar consumatorul deschide ambalajul, dreptul de retragere se pierde, deoarece activarea software-ului și deschiderea ambalajului determină pierderea unicitații produsului, ceea ce face imposibilă revânzarea acestuia ca nou.
În concluzie:
Dacă software-ul este în formă digitală și necesită activare, iar consumatorul efectuează această activare, în general își pierde dreptul de retragere, cu condiția să fi fost informat în prealabil despre acest lucru și să fi fost de acord.
Dacă software-ul este livrat pe un suport fizic, după deschiderea ambalajului nu mai există posibilitatea de retragere.
(Restricția dreptului de retragere în cazul conținutului digital este prevăzută în articolul 16 din Directiva 2011/83/UE).